آشنایی با زبان سی شارپ

امروزه زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها در کسب و کار خود استفاده کنید. یکی از این زبان های مهم و معروف زبان برنامه نویسی سی شارپ است. در این مقاله قرار است که با هم به بررسی ویژگی های زبان سی شارپ بپردازیم.

  • همان طور که می دانید زبان های برنامه نویسی به 4 دسته زیر تقسیم می شوند:

شیء گرا، رویه‌ای، کاربردی و منطقی

از میان این دسته بندی، دسته شیء گرا از بقیه معروف تر و البته پر طرفدار تر است. به طوری که 60 درصد استفاده کاربران در این دسته تخمین زده شده است.

زبان سی شارپ:

سی شارپ

زبان برنامه نویسی #C، یک زبان برنامه نویسی Cross Platform است. یعنی شما می توانید آن را روی همه سیستم عامل ها (Windows, Linux, Mac) اجرا کنید و برنامه های خود را به راحتی توسعه بدهید.شرکت مایکروسافت با استفاده از فریم ورک دات نت، این زبان قدرتمند را تولید و ارائه کرد.

مایکروسافت برای ایجاد سیستم عامل ویندوز و ویندوزفون (و سیستم عامل موبایل هایی مانند HTC و مایکروسافت و نوکیا) از این زبان قدرتمند استفاده کرده است.

این زبان نیز مانند زبان جاوا برای پروژه‌های اقتصادی و بزرگ، انتخاب بسیار خوبی است. اگر چه تعداد برنامه نویسانی که به این زبان برنامه نویسی می‌کنند، از تعداد برنامه نویسان زبان جاوا کم تر است اما به لطف پشتیبانی مایکروسافت، این زبان یکی از مدعیان قوی در بین زبان‌های برنامه نویسی است .

چرا از زبان سی شارپ استفاده می کنیم؟

برای پاسخ به این سوال دلایل زیادی وجود دارد که در این مقاله به بیان تعدادی از آن ها می پردازیم.

سی شارپیادگیری راحت زبان سی شارپ مهم ترین ویژگی مثبت این زبان است. شما اگر با زبان هایی مانند سی و سی شارپ آشنا باشید به راحتی می توانید سی شارپ را نیز بیاموزید. این زبان جزو زبان های سطح بالا به حساب می آید و یادگیری آن اصلا کار دشواری نیست. برای آشنایی بیشتر با زبان های برنامه نویسی مقاله مرتبط با آن را با نام “زبان های برنامه نویسی و انواع آن ها” را مطالعه کنید.

بازار کار عالی در سراسر دنیا:  کاملا روشن است که زبان معروف و پر طرفدار سی شارپ، تققاضای کار زیادی هم دارد. شما با یادگیری عمیق این زبان می توانید آینده شغلی خود را به در ایران و یا خارج از کشور تضمین کنید.

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی مدرن و همه منظوره است. شما با یادگیری این زبان همگام با تکنولوژی پیش می روید و دیگر نگرانی درباره آپدیت نبودن زبان برنامه نویسی خود نخواهید داشت. هم چنین با استفاده از این زبان شما از یادگیری زبان های دیگر برای ارائه بر روی پلتفرم های مختلف بی نیاز می شوید.

زبان برنامه نویسی سی شارپ ساخت یافته است.  شاید شما هم تعریف این ویژگی را زیاد شنیدید. ساخت یافته بودن یک زبان به شما اجازه می دهد که برنامه را به اجزای کوچک تر تقسیم کنید. یعنی وظایف برنامه را به وظیفه های کوچک تر بشکنید و آن ها را بین زیر برنامه ها تقسیم کنید.

بازار کار برنامه نویسی سی شارپ در ایران:

با وجود همه این توضیحات و ویژگی هایی که از زبان سی شارپ مطرح کردیم، نکته مهم بازار کار در داخل کشور خودمان یعنی ایران است. خب همان طور که مستحضر هستیم تمام دنیا به سمت تکنولوژی و پیشرفت در زمینه کامپیوتری می رود و ایران هم از این قضیه مستثنا نیست. در واقع با حرکت سریع و رو به جلوی شرکت ها و کسب و کارها در حوزه اینترنت و بستر وب، میزان درخواست برای استخدام برنامه نویسان در حوزه سی شارپ نیز پیشرفت می کند. شرکت های بسیاری در ایران در حال طراحی و ارائه اپلیکیشن های سودمند برای دسکتاپ و … هستند و همین طور بسیاری از شرکت ها برای توسعه بازی های کامپیوتری نیز نیاز به برنامه نویس سی شارپ دارند. پس یادگیری این زبان می تواند شما را به سطح کاری دلخواه خود برساند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.